" "

Miért fontos a rendszeres zárás a bankterminálon?

OTP-s bankterminálok esetében, akár PAX Q80-asról vagy Q92-esről beszélünk nagyon fontos a rendszeres (akár napi) zárás, ha problémamentes üzemeltetést szeretne! A bankterminálok csak a zárást követően tudják letölteni az esetleges frissítéseket. Ha az eszközön nem a legfrissebb verziójú szoftver fut, az technikai problémákat okozhat!

Zárás végrehajtása: Meg kell nyomni a terminálon a 9-es gomb alatti ALPHA vagy „fogaskerék” gombot, majd kijelzőn rá kell nyomni a TERMINÁL, majd a KILÉPÉS gombra. A bankterminál ilyenkor zárást hajt végre, melyet megelőzően kinyomtatja a legutóbbi zárás óta történt összes forgalmi adatot, tranzakciónkénti csoportokba rendezve. A sikeres zárást követően a kijelző fejlécben megjelenik a kulcs szimbólum! A frissítés alapesetben beavatkozás nélkül megtörténik a zárás után, de amennyiben a terminálon zárást nagyon régóta nem hajtottak végre, a frissítés nem történik meg a túl nagy verzióugrás miatt. Ilyenkor szervizes beavatkozásra, terminálcserére lesz szükség.

A kilépést csak bejelentkezett terminálon lehet végrehajtani: ha a kulcs látható a kijelző fejlécben, akkor be kell jelentkezni. A belépéshez meg kell nyomni a terminálon a 9-es gomb alatti ALPHA vagy „fogaskerék” gombot, majd kijelzőn rá kell nyomni a TERMINÁL, majd a BELÉPÉS gombra. A bankterminál ilyenkor kérni fogja a pénztáros azonosítót és jelszót, ami alapesetben 2222. Az azonosító és a jelszó megadása után is meg kell nyomni a zöld gombot. Ezek után a terminál kijelzőjén a fejlécéből eltűnik a „kulcs” szimbólum, jelezve, hogy bejelentkezett állapotban van a terminál.

Részletes terminálkezelési oktató videó itt található.

https://www.youtube.com/watch?v=lh_n-HZiqdo.